... ha már fizetek, akkor engem szolgáljanak ki!

Itt a szezonja biztosítás cseréjének. Ezt minden autós tudja és csak egy dolog lebeg a szemük előtt: OLCSÓBBAN! OLCSÓBBAN! Én ezzel szemben többet akarok fizetni ... illetve dehogy akarok, csak szeretnék. De akkor fordítsuk meg a kiszolgálás irányát is, hogy azért fizessek, hogy nekem legyen jó.

Pillanatnyilag leegyszerűsítve a helyzetet a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) így működik: Én közlekedek szabályosan, s néha jön valaki akire valamelyik igaz az alábbiak közül.

 

- figyelmetlen
- bamba
- amatőr
- nincs jogosítványa, tehát nem is tudhatja a szabályokat
- műszaki problémával küzd
- elvonják a figyelmét
- elvonja a saját figyelmét (pl.: evés, ivás, telefon, orális szex stb.stb.)
S egész egyszerűen kárt okoz a járművemben. Jó esetben nekem és utasaimnak nem esik bajom. A baleset receptje zömítve ennyi.
(S tudom, hogy én is lehetek az akire ezek igazak lehetnek.)

A baleset után kitöltjük a papírokat és indulhat a kálvária. Felvehetem az adott biztosítóval a kapcsolatot (mivel a legolcsóbb biztosításokba legritkább esetben kerül be ilyen esetekre ügyintézés). Egy olyan biztosítóval kell ügyet intéznem akivel lehet, hogy addig semmilyen kapcsolatom nem volt. S általában ilyen esetek után az ember nem is vágyik rá. Hiszen se az ügyintéző, se a kárszakértő és úgy általában az egész cég nem leendő ügyfelet lát az emberben, hanem olyan valakit akinek pénzt kell adni. S ha adni kell, akkor arra törekszik, hogy minél kevesebbet.

Összegezve: megy az iszapbirkózás a pénzről én meg ott állok autó nélkül. Nem, kérem szépen, nem érzem magam kiszolgálva, pedig fizetek rendesen.

Ezért ha kell én fizetnék többet egy olyan rendszerért, ahol ügyfél vagyok és nem csak a kárvallott. Igen, el vagyok kényelmesedve, de a világ is ki van fordulva a sarkából. KÖTELEZŐ GÉPJÁRMŰ FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS. Ez a neve és én fizetem. Akkor miért nem az én járművem van biztosítva? Miért az van biztosítva, hogy a károkozó neve mellé minél kisebb kárösszeg kerüljön? Miért az van biztosítva, hogy a kárvallottnak olyan kiadásai is legyenek, amelyet nem térít meg senki. Csak kettőt említek: ügyintézésre kivett szabadnap, telefonköltség.

Alakítsuk át a rendszert. Én és az autósok fizetnek, ahogy megszoktuk. Ha kár van, akkor a saját biztosítómmal kelljen már ügyet intéznem. Az általam fizetett céggel akarok kapcsolatban lenni (s legjobb esetben sem  két külön biztosítóval és/vagy alkusz céggel).

Olyan biztosítást akarok, ahol én kiválaszthatom a kötelezettségek mellé, hogy mit akarok még a szerződésembe. Ha akarok csereautót, akkor fizetek is érte. Ha akarok tizennyolc éves modelleket  katalógus naptárból a törött autóm mellé amíg elkészül, akkor megfelelő összegért oldják meg. De amit igazán akarok az az, hogy ha már kárt szenvedtem, akkor a lehető legkevesebb döcögéssel és idegeskedéssel oldódjon meg a problémám. A kárt okozó és a sértett biztosítója pedig vegye fel egymással a kapcsolatot és oldják meg a kifizetéseket egymás között. Ha olyan flottul megy a rendszer a banki piacon a BAR listás ügyfelekről (személyiségi jogok ide vagy oda, hiszen gondolom ott is az volt a cél, hogy minél kisebb deficit érje a cégeket), akkor talán itt is lehet megoldást találni az egymás közötti elszámolásra.

Egy ilyen rendszer már működik hazánkba, a lakásbiztosítások terén. Ott már az átlagos, gondolkodó ember sem a legolcsóbb biztosítást köti a lakására. Néhány száz vagy akár néhány ezer forint plusz belefér egy olyan kiadásba, ahol valóban kapok érte valamit. 

Az illetékeseknek üzenem, ha nincs rá ember aki kitalálja az egész ügymenetet, akkor írjanak. Ott e-mail címem jobb oldalon. Megoldom. Hatékonyan.

Segítek gondolkodni: gördülékeny rendszer --> elégedett ügyfél --> nagyobb befizetések (és ezzel együtt: több befizetett adó)

De addig én is a legkevesebbet fogom választani. S ha valakit összetörök, akkor mélyen lehajtom a fejem, bocsánatot kérek tőle, aláírom a papírt és sok sikert kívánok az ügyintézéshez. Ahogy azt mindenki teszi ilyen helyzetben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vime.blog.hu/api/trackback/id/tr593340242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.10.31. 05:47:31

A magyar jog elkövető párti ebben az esetben is. Aki ezt az ügyfélvándorlást kitalálta szintén terhesnek érezte a biztosító az áldozatért dolgot.
Pedig emlékeim szerint a lakásbiztosításomban valahol van egy pont, kicsit fülig J stílusban: ~ ha biztosítás tárgyát képző ingatlannal kapcsolatban más biztosító .... jogi út stb. majd mi adunk neki.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.06. 08:36:02

Két koccanásom volt az elmúlt egy évben, mindkét esetben már álló autóba mentek neki hátulról. Az első nem ismerte el (feljelentettük), a második gond nélkül vállalta. Mindkét biztosító (Köbe, Union) 1 percen belül felvette a telefont és 1 napon belül reagált az email-jeimre.

A második (tiszta) esetben 2 hét alatt megvolt a bejelentés, a szemle, az egyeztetés és a kifizetés. Mindkét esetben az átlag javítási ár dupláját fizették (legális, nem számla nélküli), pedig 30-50%-os avultatással számoltak.

Csereautó azért nincs a biztosítónál, mert azt általában a javítást végző szerviz adja (illetve bármelyik kölcsönző házhoz viszi neked). Ezzel a biztosító nem foglalkozik, de ajánlani tudnak.

Az első esetben a saját biztosítómhoz is küldtem bejelentést (Aegon), így tudom, hogy akár ők is végigvitték volna a károkozó biztosítójával való kapcsolattartást. Tehát ez is lehetséges, csak feleslegesen hosszabbítanád vele a folyamatot.

Efter 2011.11.06. 08:42:53

@Valós Kilométer: Nagyon örülök, hogy van pozitív tapasztalat is, de miért is ne lenne. De sajnos nem ez a többség. Az első kommentelővel, nomaddal együtt itt egyenlőre 1-1 az állás.

Ráadásul itt a keleti végeken az általad leírt ügyintézés ritka.
Te melyik részén élsz az országnak?

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.06. 08:54:14

@Efter: Pest megyében, de ez független az ügyintézéstől, mert ugyanazt a telefonszámot hívjuk mindketten.

Az tény, hogy a bp-i fényezőárak drágábbak, mint Pest megyében (vagy az országban) bárhol máshol. Érdemes többet megkérdezni.

Csereautó tekintetében lehet, csak ez a régió ilyen jól "felszerelt".

Amit én gondnak tartok az inkább az, hogy a biztosító csak akkor hajlandó fizetni, ha a vétkes (utólag is) elismeri a hibáját (vagy egyáltalán a károkozást). Ezt igazán átvehetnék tőlünk: ne nekem kelljen már hónapokig a rendőrségre járni, hanem fizessen és utána intézze ő (a saját ügyfelével és a rendőrséggel).
süti beállítások módosítása