Azt hiszem sokan örömmel (nevetve-kinevetve!!) hallgattuk Orbán Viktor kijelentését, miszerint pillanatokon belül elfér egy söralátéten az adóbevallásunk. Miközben tudjuk jól, "papírgyártó" országban élünk. Hiszen az nem is dolgozik igazán, akinek nem kell heti három-négy oldalon aláírást tennie valamiért.

S ilyenformán: aki nem dolgozik ne is egyék. Így a magyar bürokrácia, karöltve minden szolgáltató szektorbeli céggel meg is felel ennek. S aki ebben dolgozik eszik is rendesen. Nehéz sorsú dolog ez, hiszen nehezen hozható a mérlegnyelve egyensúlyba. Papírokat kitölteni, elküldeni, iktatni (két helyen!), raktározni KELL! Űrlapokat (az se baj, ha ugyanarra a témára, adathalmazra többet) létre kell hozni. Erre erőforrásokat kell biztosítani, kérem szépen.

Volt szerencsém lakást vásárolni, s hitelt felvenni. Annyi aláírást szerintem a következő 10 évben nem kellett adnom összesen. De akkor az embernek fel sem tűnik, hiszen a cél lebeg a szeme előtt és az olvasnivaló, amiből volt bőven. Olyan köteggel jöttem ki a bankból, mintha papírgyűjtésre vinném, iskolai akció keretében. Aztán következtek a különböző közművek: víz, gáz, villany. Csak vizet részletezem: Mivel egy vízóráról van szó, így csak egy két oldalas nyomtatványt kellett három példányban kitöltenem, s már csak egy három példányos feladat maradt ezután, példányonként 4 oldallal, a szennyvízcsatorna átírásáról. Így összesen 3x2+3x4 = 18 oldal alatt sikerült egy vízórát a nevemre anyakönyveztetni. Ami mellé természetesen még három példányban (másolat) be adásra került az adásvételi szerződés is. Hol is tartunk darabszámban?

S összehasonlításképpen maga az ingatlan adásvétele megoldódott egy papírlapon két oldalban. Természetesen a szükséges példányszámban. Mivel ez volt az első lépés, akkor még meg is lepődtem, hogy milyen flottul mennek a dolgok.

De már azért érződik a globális kampány az esőerdők megmentésért kis hazánkban is. A MÁV szakemberei kiadták a parancsot, hogy elektronikus úton kerüljön leadásra rengeteg dokumentum. ... Aztán: mivel kiforratlan még a dolog ezért papíron is legyen meg itt-ott, nehogy fennakadás legyen. S így a melósnak csak még több dolga lett, mert a csiga lassú elektromos hálózaton eltöltött idő után még írja meg papíron is.

Iskolákban már (néhol) működik a digitális napló (Íme), ami egy remek dolog lehet. De az irattár akkor üresen fog kongani 10 év múlva?? Dehogy kérem. Van erre is megoldás. Rátok bízom a fantáziálást, hogy mi lehet az...

Egy építész egy kis bővítési tervdokumentációt (egy példány talán megáll 40-50 oldal környékén) kénytelen kinyomtatni a megrendelőnek, egyet a települési építész hatóságnak, s jó esetben még magának is, de természetesen ez nem elég. Mert szükség van még annyi példányra, ahány szakhatóság véleményezi a tervet. Pl.: kémény ügyben, örökségvédelem, főépítész stb.stb.

A digitális világ korában egy hivatalos levelet (érdeklődő!) nem tud fogadni e-mailen sok hatóság, mert idézem: "nem tudja iktatni", ezért legyek szíves írásban feladni. S ha nem tudja iktatni, akkor nem tudja kiadni válaszadásra ügyintézőnek. Van ilyen Nemzeti Parkunk is.

Parádés világ ez, így beleszaladva a XXI. századba, amikor már vezetékes telefon lesz a luxus, mert mindenkinek van mobilja, tehát minek a "matávos". Csodálatos életérzés, hogy egy ilyen piszlicsáré országban van  tényleges ennyi papírgyár. Mert így nem lesz gond az utánpótlással. A szürrealizmus határát súrolja már nálam, hogy annyi hivatalos papírt kell őrizzek, hogy külön szekrényt tölt meg.

Egy alkalommal hivatalos voltam gázártámogatással kapcsolatban az APEH székházba. Fel volt sorolva mi mindent vigyek magammal. Én jogkövető állampolgár szépen össze is rendeztem, s nyugodtan mentem, mert nem volt félnivalóm. Megérkeztem. Kivártam a magam 55 percét (még korán is végeztem, mert én rászántam az egész délelőttöt), s sorra kerültem. Ott a hölgy elkérte a személyigazolványomat, s beütötte a GÉPBE. Összehasonlította az ott látható adatokat a papírjaimmal s közölte, hogy minden rendben végeztünk. S mikor megkérdeztem, hogy azért hívott be, hogy azokat a papírokat ellenőrizze, amit ők és egyéb állami szervek küldtek ki nekem, akkor azt mondta: Igen. ... S elbúcsúztam. ... S közben elbúcsúztam egy munkanapomtól is, amit a munkahelyemen is tölthettem volna. Egy biztos, ott nem volt jelszó a hatékonyság.

A fent említett papírproblémának van azért jó oldala is. Nézzük inkább ezt. Materiális világban élünk. Azt hisszük el, ami le van írva. Mivel nem csak az adott szó a múlté, hanem már a betyárbecsület is. A börtönökben sincs ilyen. Így látnunk kell mindent, hogy az biztos legyen. S ott van az informatika hajnaláról ránk maradt félelem: "nem veszi be a gép az adatokat" vagy "eltűnt az adat" stb.stb. S ezért fizikailag is éreznünk kell a fogalmi tényeket.

Továbbá ez a rengeteg papír megszámlálhatatlan álláshelyet is jelent. A sok álláshely rengeteg fogyasztót generál, így a boltok, kocsmák, benzinkutak is jól élnek. Tehát a sok papír (többek között) a jólét és a hangosan menetelő gazdaság záloga. Tehát írásra, kitöltésre, nyomtatásra fel! Gyárts dokumentumot, hogy haladjon az ország!

A bejegyzés trackback címe:

https://vime.blog.hu/api/trackback/id/tr733265094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása